Gerwin: ‘Tankstations hoeven geen laadpalen’

‘Duitse overheid verplicht laadpaal bij elk tankstation’, kopt het AD. Dit plan is klinkklare onzin, want tankstations zijn geen logische plek voor ‘schaampalen’. Ook in Nederland hebben wij dat probleem.

Het idee van de Duitse overheid om laadpalen te verplichten bij tankstations, is geen goed idee. Sterker nog: het is klinkklare onzin. Als je dagelijks rijdt met een elektrische auto, dan begrijp je pas hoe laden verschilt van tanken.

Wij begeleiden gemeenten bij het slim vormgeven en realiseren van hun laadinfrastructuur. Wij geven hen advies op basis van de praktijk, want wij rijden dagelijks in elektrische auto’s (wat volgens mij niet het geval is bij onze ambtelijke Oosterburen), daarnaast hebben we kennis in huis over strategische positionering en het op de juiste manier opschalen van laadpalen en laadpleinen. Hierin brengen we onze praktijkkennis in vanuit zowel de projecten als de gebruiker. Dit in combinatie biedt met data-inzichten biedt toegevoegde waarde waarmee we in Nederland wel de juiste beslissing kunnen maken, want ook hier rijdt nog niet iedere ambtenaar die verantwoordelijk is voor laadinfrastructuur zelf in een elektrische auto.

‘Duitse overheid verplicht laadpaal bij elk tankstation’, kopt het AD. Dit plan is klinkklare onzin, want tankstations zijn geen logische plek voor ‘schaampalen’. Ook in Nederland hebben wij dat probleem.

Het idee van de Duitse overheid om laadpalen te verplichten bij tankstations, is geen goed idee. Sterker nog: het is klinkklare onzin. Als je dagelijks rijdt met een elektrische auto, dan begrijp je pas hoe laden verschilt van tanken.

Wij begeleiden gemeenten bij het slim vormgeven en realiseren van hun laadinfrastructuur. Wij geven hen advies op basis van de praktijk, want wij rijden dagelijks in elektrische auto’s (wat volgens mij niet het geval is bij onze ambtelijke Oosterburen), daarnaast hebben we kennis in huis over strategische positionering en het op de juiste manier opschalen van laadpalen en laadpleinen. Hierin brengen we onze praktijkkennis in vanuit zowel de projecten als de gebruiker. Dit in combinatie biedt met data-inzichten biedt toegevoegde waarde waarmee we in Nederland wel de juiste beslissing kunnen maken, want ook hier rijdt nog niet iedere ambtenaar die verantwoordelijk is voor laadinfrastructuur zelf in een elektrische auto.