Accountmanager Publiek Domein Laadpalen voor elektrische auto’s

Ben jij een ster in het onderhouden van contacten en contracten met een groot aantal klanten (gemeenten en andere overheden) en draag jij graag je steentje bij aan de ontwikkeling van elektrisch rijden in Nederland? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Over Park ‘n Charge

Park ‘n Charge draagt bij aan duurzame mobiliteit in Nederland door laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen te realiseren, beheren en onderhouden.  Wij zijn een scale-up, een jong en dynamisch bedrijf dat snel groeit. Park ‘n Charge is de grootste onafhankelijke en 100% duurzame laadpaalexploitant van Nederland. Eind dit jaar hebben we in totaal bijna 6.000 laadpunten in exploitatie. Onze laadpalen staan in de openbare ruimte en bij bedrijven.

Het aantal laadpalen dat we jaarlijks nieuw realiseren en beheren is hard aan het groeien. En we willen dit aantal nog liever exponentieel laten groeien. We gaan daarom verder opschalen in Nederland en zetten mogelijk ook de stap over de grens. Ons team groeit daarin natuurlijk. Het team van Park ‘n Charge bestaat momenteel uit 13 vaste collega’s en we hebben de ambitie verder door te groeien naar 15 tot 20 collega’s in 2023.

Park ‘n Charge is een vooruitstrevende organisatie, met een platte organisatiestructuur waarin het team zelf-organiserend en verantwoordelijk is voor het behalen van resultaten en oplossen van problemen. We zijn overtuigd van operational excellence als cruciale fundatie voor onze snelle groei en zoeken continu naar verbetermogelijkheden om meer klantwaarde te leveren.  Dit doen we door het proces steeds efficiënter in te richten, maar ook door slim gebruik te maken van data en tooling. Met onze core business dragen we dagelijkse bij aan een duurzame leefomgeving en dit doorleven we ook in de manier waarop we werken. We werken (gedeeltelijk) remote, met een goede mix tussen thuis en op kantoor in Veenendaal werken. Daarin vinden we het belangrijk om nauw met elkaar in verbinding te blijven, dit doen we digitaal maar ook met individuele- en team ontmoetingen op verschillende locaties.

Wat ga je doen?

In het nieuws lees je dat het aantal laadpalen in Nederland te langzaam groeit om de groei van het aantal (volledig) elektrische auto’s bij te houden. Om te voorkomen dat de groei van het aantal elektrische auto’s stagneert en daarmee dus ook de energietransitie, werven wij continu nieuwe klanten, zodat we steeds meer nieuwe laadpalen kunnen plaatsen. Dat doen we zowel in de openbare ruimte, in samenwerking met gemeenten, als bij bedrijven. Als Accountmanager ben je dagelijks bezig met het beheren van klanten in het publieke domein, bij gemeenten dus. Je werkzaamheden zijn divers, over de gehele breedte van het salesproces, maar de focus ligt op het onderhouden van contact met bestaande klanten. Je belangrijkste taak is dat de laadpalen die we binnen de grenzen van een bepaalde gemeente realiseren, zo snel mogelijk door het werkproces gaan. Hierbij heb je contact met de aanvrager, met je contactpersoon bij de gemeente en met diverse collega’s. Taken die hierbij horen zijn:

  • Het voeren van gesprekken, met name telefonisch of digitaal, met gemeenten  die ons benaderen en gemeenten die wij proactief benaderen;
  • Je stelt contracten op, verwerkt feedback van klanten en onderhandeld samen met de sales manager of directeur om uiteindelijk die handtekening te krijgen;
  • Je werkt vanuit helder CRM systeem zodat je overzicht en de regie behoudt, daarmee zorg je voor een snelle en kwalitatieve klantbediening waarin je afspraken altijd nakomt;
  • Je activeert de klant om tot besluitvorming of actie te komen, legt dit goed vast en handelt de uitgezette acties zelf af;
  • Je bent relatiemanager en zorgt dat de klant het niks ontbreekt;
  • Je herkent nieuwe kansen en bespreek deze met de Sales Manager of directeur

Je bent de Accountmanager die wij zoeken als…

  • Je HBO werk- en denkniveau hebt; bij voorkeur met commercieel en/of technische achtergrond;
  • Je minimaal 2 jaar werkervaring hebt, bij voorkeur in een commerciële functie of als consultant;
  • Je ondanks dat je veel klanten tegelijk bedient toch je afspraken nakomt, doordat je sterk bent in het plannen en organiseren van je werk. Je blijft continu in contact met potentiële klanten en vindt het een uitdaging dat dit er veel tegelijk zijn;
  • Het niet in je zit om af te wachten, maar je zelf startend bent en goed zelfstandig kan werken;
  • Je communicatieve vaardigheden uitstekend zijn, zowel mondeling als schriftelijk, je kan goed luisteren en vraagt door om de klantbehoefte scherp te krijgen. Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed.

Dit bieden wij jou

  • Salaris € 2.700 – € 3.500 bruto per maand (o.b.v. 40 uur);
  • Een budget om je thuiswerkplek in te richten;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: 30 vakantiedagen per jaar en premievrij pensioen bij Brand New Day;
  • Vooruitstrevend mobiliteitspakket: een Shuttel kaart voor zakelijke reizen;
  • Je werk kan je locatie onafhankelijk inrichten; zo kan je werk en privé goed in balans houden en de beste versie van jezelf zijn;
  • Een vooruitstrevend bedrijf waar je bijdraagt aan de groei ambities en ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen.

Match?

Dan ontvangen we jouw sollicitatie, voorzien van motivatie en CV graag via jeroen@parkncharge.nl. Voor meer informatie over het proces kun je contact opnemen jeroen@parkncharge.nl.